Prága 2. nap Volter Etelka

 Erasmus+ PRÁGA 2026

A második nap intenzív tanulással telt. Nem gondoltam, hogy a mesterséges intelligencia engem valaha is megérint. Viszont most látom, mennyi hasznos dologra használható, s ezzel rengeteg időt lehet spórolni. Ha nem a saját szememmel győződök meg róla, valószínűleg nem hiszem el, azt meg végképp nem gondoltam, hogy még én is boldogulni fogok vele. Sima egyszerű szabadkézi rajzból készítettünk különféle stílusban képeket („festményeket”), sőt a végén még mozgóképet is.

Miután mindenki kipróbálta alkotói fantáziáját, következett egy gyakorlat. El kellett dönteni fotókról, hogy valódiak vagy AI generált képek. Hát bizony elbuktunk rajta, ami jól mutatja, hogy mennyire nem szabad „szentírásnak” venni, ha pl. a közösségi oldalon látunk egy fényképet vagy videót. Teljesen valódinak tűnhet, pedig nem az.

Az eredeti "mű"

1. van Gogh stílusában

2. Romantikus verzió

3. Kubista módra

Annyi információt tömtek a fejünkbe, hogy én személy szerint aznap már semmi új befogadására nem voltam képes. Bementem az Óvárosba és felkerestem  Pivnice U Kata nevű vendéglátóipari egységet (Kocsma a hóhérhoz), ahol megkóstoltam a Grillezett hermelin sajtot. Ezt vacsorának szántam, de fél fogamra sem volt elég, így miután hazaértem a szállásra, rendesen megvacsoráztam.



A hóhérpice kívülről

A hóhérpince belülről

Folyt. köv.


The second day was spent in intensive learning. I never thought Artificial Intelligence would ever really resonate with me. Yet now I see how many useful things it can be used for—and how much time it can save for us. If I had not seen it with my own eyes, I wouldn't have believed it; and I certainly never imagined that I would be able to manage it myself. We created simple images—"paintings"—in various styles based on simple freehand sketches, and even produced an animated image by the end.

After everyone had exercised their creative imagination, an exercise followed: we had to determine whether specific photos were real or AI-generated. Well, we certainly failed at that task—which clearly shows that if we see a photo, we shouldn't take for granted that it is real. It might look completely real, even when it isn't.

We had been fed so much information that, personally, I was incapable of absorbing anything new for the rest of the day. I headed into the Old Town and visited an establishment called “Pivnice U Kata” ("The Hangman's Pub"), where I tasted the grilled Hermelín cheese. I had intended this to be my dinner, but it wasn't nearly enough to satisfy my hunger, so I had a proper meal once I got back to my accommodation.

To be continued





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pula 5. nap - Senkeiné Baranyai Judit

Judit, Tünde és Dóri Dániàban 1. nap

Pula 1. nap - Senkeiné Baranyai Judit